Ook sponsors van harte welkom!

Van sponsors, instellingen en bedrijven ontvangt de Biologische Moestuin Vereniging Hengelo steun en subsidies. Daarmee ondersteunt men ons werk voor de Voedselbank. Dit is mede te danken aan de sociale en solidaire, en de natuur- en milieuvriendelijke insteek van de vereniging.
Daarom zijn wij de hieronder genoemde organisaties en mensen bijzonder dankbaar !

Hieronder staan daarom onze sponsors met name genoemd, per jaar:

Onze sponsors in 2018

Hieronder staan de sponsors uit ons vierde tuinjaar, 2018, in alfabetische volgorde:

De Lijn Design en reclame

Reclamebureau De Lijn uit Hengelo biedt een cursus “design” aan voor het maken van een folder voor de vereniging.

Gildebor

Net als voorgaande jaren brengt in 2018 brengt de Slingerbeurs ons in contact met: Gildebor. Met als gevolg dat Gildebor ons helpt met het onderhoud van de bestrating in de moestuin. Ook levert Gildebor dit jaar bladferment aan de vereniging.

Manege De Kapberg.

Net als in voorgaande jaren verstrekt Manege De Kapberg in 2018 stalmest van hun paarden.

Rabobank Clubkas Campagne

Logo Rabobank

Met de Rabo Clubkas Campagne verdelen de klanten van de bank een jaarlijks sponsorbedrag. Niet de bank, maar de klanten bepalen hiermee welke vereniging of stichting een financiële bijdrage verdient voor het realiseren van de clubdoelen. Aan de Biologische Moestuin Vereniging Hengelo is in 2018 een bedrag van € 398,04 toegekend.

Slingerbeurs

Net als voorgaande jaren brengt de Slingerbeurs ons in contact met sponsors: Gildebor en De Lijn Design en reclame.

Onze sponsors in 2017

Hieronder staan de sponsors uit ons derde tuinjaar, 2017, in alfabetische volgorde:

Gildebor

Net als ons jaar van oprichting brengt in 2017 brengt de Slingerbeurs ons in contact met een nieuwe sponsor: Gildebor. Met als gevolg dat Gildebor ons helpt met het onderhoud van de bestrating in de moestuin.

Heg en Landschap, Stichting, en
Fondation Yves Rocher

Stichting Heg en Landschap

In 2017 planten wij 150 meter heg van inheemse bomen en struiken. Dit is mogelijk gemaakt ten eerste door het boomplantprogramma van de Stichting Heg en Landschap. En ten tweede door de Franse Fondation Yves Rocher die dit programma subsidieert. Daarmee, met het bevorderen van natuurlijke landbouw en van groene landschapselementen, wil men de biodiversiteit versterken.

Fondation Yves Rocher.

Gemeente Hengelo

• Net als in het vorig jaar verstrekt de gemeente in 2017 bladferment.
  • Voor de kerstmarkt van de gemeente voor de ambtenaren, in december 2017, was onze moestuinvereniging uitverkozen tot het goede doel van het jaar.
    Onze kraam op de kerstmarkt

De ambtenaren kregen de keus om een deel van het kerstpakket te doneren aan de vereniging. Dit heeft voor onze moestuinvereniging € 458 opgebracht, waarmee wij de zaad- en pootgoed kunnen kopen en gereedschappen repareren. Met onze hele hartelijke dank aan de ambtenaren van de gemeente Hengelo!

Wethouder Bruggink overhandigd een cheque aan ons bestuur.

Manege De Kapberg.

Net als in het vorig jaar verstrekt Manege De Kapberg in 2017 stalmest van hun paarden.

Slingerbeurs

Net als in 2014 brengt de Slingerbeurs ons in contact met een nieuwe sponsor: Gildebor.

SWB Groentuin

SWB Groentuin.

Net als in het vorig jaar doet SWB Groentuin in 2017 ’s winters de voorkweek van enkele groenten.

Onze sponsors in 2016

De sponsors in ons tweede tuinjaar, 2016, waren:

Geerdink, Ponystal ’t
Ponystal 't Geerdink.

Net als in het vorig jaar biedt Ponystal ’t Geerdink in 2016 vergaderruimte aan.

Gemeente Hengelo

• In 2016 verstrekt de gemeente bladferment.
  • Ook in ditzelfde jaar stelt men een hoogwerker met bemensing ter beschikking om nestkasten voor torenvalken op te hangen.

Manege De Kapberg.

Net als in het vorig jaar verstrekt Manege De Kapberg in 2016 stalmest van hun paarden.

SWB Groentuin

SWB Groentuin.

In 2016 doet SWB Groentuin ’s winters de voorkweek van enkele groenten.

Onze sponsors in 2015

Het eerste tuinjaar waren de sponsors:

Geerdink, Ponystal ’t
Ponystal 't Geerdink.

In 2015 biedt Ponystal ’t Geerdink vergaderruimte aan.

Gemeente Hengelo

• Ook in 2015 sponsort de gemeente weer, dit maal met een buurtbon ter waarde van € 750. Deze gebruiken wij dan voor aanschaf van gereedschap en een gereedschapskist.
  • Tevens plaatst de gemeente waterpompen op het tuincomplex.

IVN afdeling Hengelo – de Heemtuin

IVN afdeling Hengelo - de Heemtuin.

In 2015 leent IVN afdeling Hengelo – de Heemtuin bij grote klussen gereedschap aan ons uit.

Manege De Kapberg.

Manege De Kapberg verstrekt in 2015 stalmest van hun paarden.

Oranje Fonds

Oranje Fonds.

In 2015 verstrekt het Oranje Fonds € 500 voor het maken van koude bakken.

Twence

Twence.

In 2015 verstrekt Twence gft-compost en aanvullend verzorgt Twente Milieu het transport.

Twente Milieu

Twente Milieu.

In 2015 verzorgt Twente Milieu het vervoer van de gft-compost die verstrekt is door Twence.

Ware Natuur

Ware Natuur.

Philip Gortemaker (Ware Natuur) geeft in 2015 twee workshops “biologisch tuinieren”.

Onze sponsors in 2014

Tot slot, de sponsors in ons jaar van oprichting waren:

Gemeente Hengelo

In 2014 neemt de Gemeente Hengelo de aanleg en ook de inrichting van de moestuin voor haar rekening. Ook verzorgt men rondom de aanleg van een raster met toegangspoorten. Daarbij komt er langs het raster ook nog een dubbele meidoornheg. Tevens komt er een sloot voor afwatering langs het tuincomplex. En tot slot komen er parkeerplaatsen aan twee kanten van het tuincomplex.

Slingerbeurs

Via de Slingerbeurs komen wij in 2014 in contact met Suwijn notarissen.

Suwijn Notarissen

In 2014 brengt de Slingerbeurs ons in contact met notaris Suwijn. Met als gevolg dat Suwijn Notarissen belangenloos meewerkt bij het opstellen van onze statuten.

Vragen of opmerkingen over deze pagina?
Neem dan contact met ons op.

De vereniging draagt het biologische gedachtengoed uit en teelt voor goede doelen.