Verslagen moestuin jaarvergadering

De jaarvergadering: tehope kuiern

De moestuinjaarvergadering is de jaarlijkse algemene ledenvergadering van de Biologische Moestuin Vereniging Hengelo. Hier legt het bestuur in de eerste plaats verantwoording af over het vorige jaar. Hier bespreken wij dan ook de plannen voor het komend jaar en tevens is het een gezellige en informatieve bijeenkomst. Als lid ontvangt u per e-mail een uitnodiging, agenda en de stukken voor deze vergadering. Hier kunt u dan meepraten en -beslissen over de vereniging en uw wensen kenbaar maken.
Voor de precieze beschrijving van de jaarvergadering, zie de statuten.
Dan vindt u hieronder op volgorde per jaar de verslagen van de algemene jaarvergaderingen:

De jaarvergadering in 2018

Onze nieuwe 2dehands trekker met ploeg en een aanbidder.
  • Door de aanschaf van een tuinploeg en een bosmaaier kan voortaan gemechaniseerd worden geploegd en gemechaniseerd de heg worden gesnoeid. Lees verder over het derde tuinjaar van de vereniging in het Verslag Jaarvergadering 2018.

De jaarvergadering in 2017

Foto van een gezellige koffiepauzen tijdens een werkavond op de voedseltuin.
Moestuin jaarvergadering 2017. Tijdens de pauzes op de werkmomenten in 2016 zijn de mensen steeds voorzien van koffie en thee. Als gevolg van deze spontane acties van Marga wordt het steeds heel gezellig.
  • Tijdens de pauzes op de werkmomenten in ons derde tuinjaar zijn de mensen steeds voorzien van koffie en thee. Als gevolg van deze spontane acties van Marga wordt het steeds heel gezellig.
    Lees verder over het tweede tuinjaar van de vereniging in het Verslag Jaarvergadering 2017.

De jaarvergadering in 2016

Kratten vol vers geoogste groenten voor de Voedselbank Midden Twente.
Moestuinjaarvergadering 2016: De oogst was in 2015 boven verwachting.
  • De Voedselbank Midden Twente heeft laten weten blij te zijn met alle groentes die wij in ons eerste tuinjaar 2015 aan hebben geleverd. Als gevolg daarvan hebben de gebruikers in het vorig jaar erg gezonde en heel verse groenten mogen ontvangen.
    Lees verder over het eerste tuinjaar van de vereniging in het Verslag Jaarvergadering 2016

De jaarvergadering in 2015

Begin 2015 was de moestuin nog niet actief in gebruik genomen en stond de boel nog flink onder water.
Moestuin jaarvergadering 2015. Tijdens de jaarvergadering 2015 was de moestuin nog niet actief in gebruik en stond de boel nog flink onder water.
  • Bij aanvang van het eerste jaar op de moestuin ging de bijeenkomst in de eerste plaats nog vooral over regels en afspraken.
    Lees verder over de start van de vereniging in het Verslag Jaarvergadering 2015

De jaarvergadering in 2014

Met een bord langs de Dijksweg staat in 2014 de aanlage van de bilogische moestuin aangekondigd.
Moestuin ledenvergadering 2014. Met een bord langs de Dijksweg staat in 2014 de aanlag van de biologische moestuin aangekondigd.
  • In 2014 leefden wensen voor een moestuin in het Weusthag en wensen voor een moestuin voor goede doelen. Daarna volgt de oprichting van de Biologische Moestuin Vereniging Hengelo waarin die wensen zijn samen gevoegd.
    Lees verder over het prille begin van onze club in het Verslag Jaarvergadering 2014