Onze moestuinplanten

Een moestuin is méér dan groenten

Voor de moestuinplanten in het algemene gedeelte van ons tuincomplex hebben de leden van de Biologische Moestuin Vereniging Hengelo een gezamenlijke zorgplicht.
Een moestuin is een gebruikstuin, het is grond om van te eten. Maar onbewerkt voedsel is tegenwoordig zo goedkoop, dat het financieel gezien niet echt loont om zelf groente te telen. Daarom is het zelf verbouwen van groente vooral een hobby. Wij doen dat omdat wij het leuk vinden. En het is natuurlijk ook heerlijk om van je eigen oogst te kunnen eten. Daarbij past tuinieren ook goed bij u als u kiest voor een gezonde leefstijl.

Voor de moestuinplanten in het algemene gedeelte hebben de leden van deze vereniging een gezamenlijke zorgplicht (© Nico Stroes).
Voor de moestuinplanten in het algemene gedeelte hebben de leden van deze vereniging een gezamenlijke zorgplicht (Foto: © Nico Stroes).

Onze moestuinplanten

In dit hoofdstuk richten wij ons alleen op de beplanting in het algemene gedeelte van ons moestuincomplex staan. Voor deze planten hebben de leden van deze vereniging een gezamenlijke zorgplicht.

Ook geven wij geen algemene informatie over de aparte soorten van planten. Zulke info is immers al overdadig voorhanden op Internet.

In de moestuin draait het vooral om eenjarige groentegewassen. Die eenjarige groentes zijn dan misschien wel de belangrijkste planten. Maar er zijn ook nog andere groepen van panten in de moestuin.

Via het drop-downmenu (boven) of via de links hieronder kunt u webpagina’s vinden van die verschillende groepen planten, achtereenvolgens:

1. groentegewassen
  2. kleinfruit
  3. bloemen
  4. meidoornhaag
  5. moestuinheg
  6. onkruid

Tuinieren past ook goed bij u als u kiest voor een gezonde leefstijl (© Nico Stroes).
Tuinieren past ook goed bij u als u kiest voor een gezonde leefstijl (Foto: © Nico Stroes).